Va ser un luxe poder rodar per aquests territoris. Penso que és també una bona resposta a les persones que manifesten públicament que la bicicleta molesta a Barcelona.
Crec interessant mostrar algunes de les fotos:
La SNCF. Un servei ferroviari públic i de qualitat. Puntualitat, bon tracte, possibilitat de transportar bicicletes. A RENFE no es pot comentar el mateix. Potser per això s'ha creat aquesta plana web:
Guixetes a la SNCF francesa (si la memòria no em falla, la imatge correspon a Avignon Centre). Quina gran diferència amb l'estació de Sants de Barcelona. A Avignon hi ha una única cua que segueix uns tancats (una espècie de tanca) per tal que ningú es pugui colar. Hi ha diverses guixetes operatives i d'aquesta manera es garanteix l'ordre d'arribada dels que estan esperant. La persona que està esperant a la cua està a la distància suficient com per garantir la confidencialitat del que compra el bitllet.
Estació de Lyon Part Dieu. Espai per a esquís i bicicletes
Un exemple de ciutat: Genève. Ho comparo amb Barcelona. A la dreta, la vorera. A la calçada, a la dreta, l'espai reservat per a bicicletes amb línia transversal d'aturada situada més endavant respecte als altres vehicles. A la foto es veu que al carrer on es pot girar cap a la dreta està marcat el paviment amb un color especial com a advertència als vehicles que volen fer un gir, que sàpiguen que hi circulen bicicletes. A l'esquerra de l'espai reservat a les bicicletes hi circulen altres vehicles. A la regió central: el tramvia. El mateix succeeix en sentit contrari. Tots tenen el seu espai, i el carrer no és més ampla que per exemple els carrers de: Mallorca, Roselló o Sant Antoni Maria Claret de Barcelona...
Genève no es pas un poblet petit perdut pel món. És una ciutat amb certa importància on hi ha per exemple la seu de l'Organització Mundial de la Salut.
Genève. El carrer porta una senyal de prohibició: Entrada prohibida. Si cliqueu a sobre la foto i la feu més gran veureu que a sota del senyal hi diu el text "Excepte bicicletes".
Genève. Una imatge com l'anterior però ara vista des del costat de la resta de vehicles. Al paviment s'observa l'advertència per a la resta de vehicles de la possible presència de bicicletes. Al senyal vertical també s'informa d'això però a la fotografia ha quedat tallada. En aquesta imatge també es pot observar que el trànsit està pacificat a 30 Qms/h. Una bona decisió i es que els vehicles a motor a les ciutats hauríen d'anar a una velocitat que els permeti reaccionar davant qualsevol imprevist.
Tots els trens de la SNCF tenen un espai per les bicicletes. Aquest model de tren francès es semblant al Catalunya Express de RENFE. El model francès és molt millor. Els seients són més còmodes. A l'igual que als Catalunya Express l'entrada es realitza pels extrems del vagó i la regió entre les portes correspon als seients. El model francès té aquest espai per a bicicletes.Volem poder portar bicis als trens de la RENFE: http://www.conbici.org/bicisaltren/
Un altre model de tren francès. Aquest vagó té un espai reservat per a 6 bicicletes
Papereres específiques per a ciclistes. Sense baixar de la bicicleta es poden llençar les deixalles
Carrteres preparades i indicades per anar amb bicicleta
Rotondes delimitades per poder anar amb seguretat amb la bicicleta
Itineraris recomanats per a bicicletes
Espai compartit Bus/Bici
Uns grans magatzems al centre de Grenoble. L'espai està lliure de vehicles a motor
Grenoble. El carrer té un senyal vertical de prohibició: Entrada prohibida. A sota el senyal hi apareix un text que cita: 'excepte bicicletes'. Interessant és també la pintada al paviment
No hay comentarios:
Publicar un comentario