domingo, 14 de noviembre de 2010

MÉS FOBIA A LA BICI A BARCELONA

Més fòbia a la bici a Barcelona




Totes les opinions són respectables, però no es de rebut que des d’alguns mitjans de comunicació es publiquin informacions manipulades o interessades per crear estats d’opinió i deformar la realitat. Exemples d’això els trobem en seccions de cartes al director i foto denúncies d’alguns diaris.

El blog que comento és un exemple de fòbia a la bicicleta a Barcelona. La bicicleta és un vehicle que és utilitzat pels Barcelonins per desplaçar-se. És barat, ràpid, fiable, lleuger, no contamina, entre molts altres avantatges.



Un curiós blog amb títol: “La Barcelona que camina” (http://labarcelonaquecamina.blogspot.com/) recull diverses opinions sobre diferents temes, d’entre els quals hi consten entrades amb contingut no gaire favorable a la bicicleta.

És dóna el cas, que l’autor del mateix va participar en el debat que es va fer a Btv amb títol: “La bicicleta molesta a Barcelona?”.

L’autor del blog, en la participació al debat de Btv va dir coses com les següents:

“[...]La bicicleta no molesta a Barcelona, el que molesta a Barcelona són molts ciclistes. Aquests sí molesten a Barcelona[...]” (minut 5 i 21 segons del programa):

http://www.btv.cat/alacarta/player.php?idProgVSD=5130&cercaProgrames=226&fInici=19%2F03%2F2009&fFin=20%2F03%2F2009



L’autor crea entrades al blog, algunes de les quals, crec interessant ressaltar:



Entrada del 10/11/2010. Els ciclistes hauríen de circular amb una armilla amb un número identificatiu:

“[...]La meva modesta aportació al debat és que el cal matricular són els ciclistes, no les bicicletes. Aquests haurien de dur una armilla reflectant amb una matricula personal ben visible a l'esquena i que serviria per conduïr qualsevol bicicleta, ja que al capdavall, l'important és qui condueix, no la bicicleta.[...]”:

http://labarcelonaquecamina.blogspot.com/2010/11/matricular-als-ciclistes.html



Així doncs, segons l’autor, hauríem d’anar com els delinqüents d’algunes presons, és a dir, identificats amb un número visible.

¿No se suposa que la identificació d’una persona és el carnet d’identitat?

-----

Entrada com a comentari a l’article d’opinió publicat a la contraportada del diari La Vanguardia el 20/09/2010:

“[...]A l’entrevista diu moltes coses, algunes interessants i amb les que qualsevol persona sensata hi hauria d’estar d’acord. Pero se n’oblida de moltes i en tergiversa d’altres com la frase que reprodueixo al principi d’aquest article. Què vol dir que els ciclistes es tornen amables!!!! Si són una colla de maleducats (amb algunes, poques, excepcions) que t’embesteixen per les voreres i que t’insulten si els crides l’atenció (cosa que jo ja he desistit de fer).[...]”:

http://labarcelonaquecamina.blogspot.com/2010/09/una-visio-deformada-de-la-realitat.html

Segons l’autor, generalitza dient que: tot un col•lectiu de persones que es desplacen en bicicleta com a mitjà de transport (amb algunes, poques, excepcions) són una colla de maleducats.

----

Entrada amb títol: “Les bicicletes són per tocar-nos els nassos tot l’any” (06/08/2010):

http://labarcelonaquecamina.blogspot.com/2010/08/lel-biciletes-son-per-tocar-nos-els.html



El títol ja ho diu tot. Només comentar, que, qui va en bicicleta, sol fer-ho per desplaçar-se i no per tocar els nassos a ningú.

---

Entrada amb títol:”Amb rodetes i sense casc” (01/03/2010):

“[...]Un pare circula amb una bicicleta del Bicing i darrera seu el segueixen dos nens en bicicleta. Van pel carril bici. El nen petit porta rodetes darrera la bicicleta, cosa que indica que no en sap gaire. Ni el nen ni la nena porten casc. Realment no entenc alguns pares que posen en tan perill els seus fills. Potser és que no estic a la moda i que el que ara mola és que els nostres petits visquin perillosament. Així aprenen què és la vida.[...]”:

http://labarcelonaquecamina.blogspot.com/2010/03/amb-rodetes-i-sense-casc.html



Sota la meva opinió, que hi hagi nens desplaçant-se amb bicicleta hauria de ser el més normal en una ciutat i caldria garantir-ne la seguretat.

El casc, no és obligat a dia d’avui a la ciutat de Barcelona. És una opció personal del conductor portar-lo o no. Jo, personalment prefereixo portar-lo, tot i els inconvenients que comporta com per exemple lesions cervicals pel major treball de càrrega que ha de suportar la musculatura del coll.

S’ha demostrat en estudis que, el casc en persones que es desplacen en bicicleta no redueix les lesions en accidents.

Des de diferents associacions, el que sí que es demana és la pacificació del trànsit i que en llocs on comparteixen espai molt aprop vehicles motoritzats amb vianants i bicicletes, la velocitat es limiti.

---

Un altre exemple de fòbia a la bicicleta. (30/11/2009):

“[...]Proposo que a partir d'ara l'expressió "Ets més inútil que un semàfor per bicicletes!!!!" substitueixi la que fins ara s'ha vingut utilitzant per indicar la inutilitat d'alguna cosa o d'algú: "Ets més inútil que un zero a l'esquerra!!". Aquesta no sols està molt vista sino que molts inútils ni tan sols la deuen entendre.[...]”:

http://labarcelonaquecamina.blogspot.com/2009/11/ets-mes-inutil-que-un-semafor-per.html



Sense comentaris.

---

Una foto amb trampa. Quelcom que és habitual en les foto-denúncies dels diaris o les cartes dels lectors quan es queixen de les bicicletes. (24/03/2009):

“[...]Quan a un col•lectiu se li ha de dir que a una vorera la prioritat és pels vianants és que alguna cosa funciona malament. És evident que a la vorera la prioritat és pels vianants o és que a algú li pot passar pel cap una altra cosa. Però també és evident que si l'Ajuntament ha posat aquest rètol al carrer Urgell/Mallorca (n'hi ha un altre a Urgell/València) és que ho fa per que hi ha ciclistes que sembla que no ho tenen en comte.[...]”:

http://labarcelonaquecamina.blogspot.com/2009/03/avis-navegants-perdo-vianants.html



La trampa de la foto radica en que només es veu el senyal i la imatge no permet veure el voltant. En aquell indret, per qui no conegui el lloc, hi passa un carril bici i que, en l’època en que va ser feta la foto estava tallat.

Es recorda en el senyal el que diu l’ordenança de Barcelona a l’article 14, és a dir, que la prioritat a la vorera és dels vianants i que no es pot superar els 10 Qm/h al circular en bicicleta per la vorera. Aquesta foto, va ser també motiu de comentari al debat que he citat una mica més amunt amb títol: “La bicicleta molesta a Barcelona?”(hi ha l’enllaç per qui el vulgui veure) i que va ser emès a Btv el 19 de març de 2009.

---

En aquesta entrada del 19/11/2010 l’autor demana que es creïn “carrils vianant”:

“[...]Crec que els vianants barcelonins hem arribat, o estem a punt d'arribar, a la pèrdua de la guerra de les voreres. Entre les motos aparcades, les caquetes de gos i les bicicletes circulant de qualsevol manera, caminar per la vorera està a punt de convertir-se en una missió de guerra. Davant això crec que he trobat la sol•lució:

Fem carrils vianant!!!!!

Prou carrils bici, el que cal són carrils vianant en els que es vigili amb càmares de seguretat que ningú hi pugui accedir si no va a peu i sense gos. Les multes a qui ho faci han de ser enormes.

Només així els vianants aconseguirem caminar tranquils[...]”:

http://labarcelonaquecamina.blogspot.com/2008/11/eureka-he-trobat-la-soluci.html



Sense comentaris

---

Una entrada al blog de crítica al vianant. S’ha d’aplaudir, ja pensava que els vianants de Barcelona éren els únics usuaris cívics de la via pública (06/11/2010):

http://labarcelonaquecamina.blogspot.com/2008/11/de-paris-maci-pel-carril-bici.html

---

Entrada al blog on s’explica que l’arribada del bicing, el servei públic de lloguer de bicicletes de Barcelona, ha provocat la demanda d’auxili de l’autor del blog. (18/07/2010):

“[...]Als milers de bicicletes que circulen diariament per Barcelona s’hi han d’afegir ara les 1.500 (i aviat 3.000) del Bicing.[...]”.

http://labarcelonaquecamina.blogspot.com/2007/07/socors-ha-arribat-el-bicing.html



Llegint el text de l’autor del blog, sembla que sigui una tragèdia o una catàstrofe, que cada cop més, hi hagi persones que facin servir a Barcelona un vehicle barat, ràpid, eficient i que no contamina. La bicicleta, per a l’autor del blog és quelcom negatiu i demana públicament auxili.

---