miércoles, 10 de agosto de 2016

EL SENYAL S-28 CARRER RESIDENCIAL I CARRERS AMB PRIORITAT INVERTIDA

El senyal que he posat a la imatge es tracta del senyal S-28: Carrer residencial.

No es tracta d'un carril bici i per tant el vianant no té prohibit romandre-hi i/o deambular.

La descripció del senyal és la següent:
Indica les zones de circulació especialment acondicionades que estan destinaes  en primer lloc als vianants i en les que s'apliquen les normes especials de la circulació següents:

La velocitat màxima dels vehicles està fixada en 20 Qms/h, els conductors han de concedir prioritat als vianants.
Els vehicles no poden estacionar-se més que en els llocs designats per senyals o marques.
Els vianants poden utilitzar tota la zona de circulació.
Els jocs i els esports estan autoritzats en la mateixa.

Els vianants no han de destorbar inúltiment als conductors de vehícles.

A Europa tenim l'equivalent de la zona de rencontre:


Els carrers amb prioritat invertida són carrers en els quals tenen prioritat els vianants i les bicicletes enfront la resta de vehicles. En aquests carrers desapareix la diferenciació entre la vorera i la calçada i tot l'espai es transforma en una zona destinada al desplaçament dels vianants, als jocs dels infants, a les passejades i a la vida social al carrer. Els vehicles a motor també hi poden circular, però amb una velocitat màxima de 20 Qm/h.


CASTELLANO


La señal que he puesto en la imagen se trata de la señal S-28: Calle residencial.

Indica las zonas de circulación especialmente acondicionadas que están destinadas en primer lugar a los peatones y en las que se aplican las normas especiales de la circulación siguientes:
La velocidad máxima de los vehículos está fijada en 20 Km/h, los conductores han de conceder prioridad a los peatones.
Los vehículos no pueden estacionarse mas que en los lugares designados por señales o marcas.
Los peatones pueden utilizar toda la zona de circulación.
Los juegos y los deportes están autorizados en la misma.
Los peatones no han de molestar inútilmente a los conductores de vehículos.

En Europa tenemos el equivalente de la Zona de rencontre:

Las calles con prioridad invertida son calles en las cuales tienen prioridad los peatones y las bicicletas respecto el resto de vehículos. En estas calles desaparece la diferenciación entre la acera y la calzada y todo el espacio se transforma en una zona destinada al desplazamiento de los peatones, a los juegos de los niños, a los paseos y a la vida social en la calle. Los vehículos a motor también pueden circular pero con una velocidad máxima de 20 Jm/h