martes, 14 de septiembre de 2010

CARTA DEL LECTOR (20 minutos dimecres 08/09/2010)

Problemas con los ciclistas

Desde hace dos años uso una motocicleta para desplazarme por Barcelona.
El otro día, después de dejar a mi pareja enfrente de su trabajo, tomé la calle Provença para atravesar Passeig de Gràcia y bajar por el lateral hacia Consell de Cent. Al llegar a Aragó, hay una parada de Bicing.

Aprovechando el espacio de los carriles, yo iba adelantando, a baja velocidad, a los vehículos que estaban parados en el semáforo. En ese instante,de la parada salió un ciclista en dirección contraria.
Tuve que realizar una frenada de emergencia que casi me tira.Yo pregunto: en el caso de accidente, ¿el usuario de Bicing que ha infringido las normasde circulación tiene segurode accidentes a terceros,
como mínimo, o tendría que indemnizarme él de su bolsillo?

En la era de la informática, ¿tan difícil es que el sistema del Bicing esté conectado con la Guàrdia Urbana para que puedan imponer las multas a los cientos de usuario que infringen las normas de circulación? Si yo actuase de la misma forma, al llegar el mediodía, debería dejar aparcada mi motocicleta, porque me habrían retirado todos los puntos del carné de conducir.

Señores del Ayuntamiento: las bicicletas también son vehículos sobre ruedas y, como el resto de los vehículos que circulan por nuestra ciudad, deben respetar las normas del Código de Circulación a las buenas o a las malas. R.M.
20 minutos (edició Barcelona, dimecres 8 de setembre de 2010).
Es pot trobar a l'edició digital amb el següent enllaç (a la plana 11):
http://estaticos.20minutos.es/edicionimpresa/barcelona/10/09/BARC_08_09_10.pdf

<<<>>>>>

No s'entèn el sentit que té publicar aquesta carta, doncs a Barcelona les incidències amb els usuaris de la via pública son constants: motos circulant per les voreres, vianants creuant per llocs prohibits, ciclistes saltant-se els senyals semaforics, gossos sense lligar pels seus propietaris, vessament de líquits i altres substancies desde les façanes dels edificis cap a la via pública...
Podríem escriure cada dia una carta. l'Arrel del problema es diu falta de civisme. A Suïssa, per exemple, la clau és la convivència, el respecte a l'altre...

El que m'ha molestat d'aquesta carta és que l'autor de la mateixa, descriu una situació conflictiva amb un ciclista després que ell hagi comès una infracció de trànsit, tenint en compte del que es desprèn del que ell ha escrit: "[...]Aprovechando el espacio de los carriles, yo iba adelantando, a baja velocidad, a los vehículos que estaban parados en el semáforo [...]".
l'Autor de l'escrit, demana que es compleixi el codi de circulació i ell no el compleix perquè el correcte hauria sigut haver-se quedat aturat amb la seva moto darrera del vehicle precedent i en cap cas rebassar (que no adelantar com diu ell) als vehicles que estaven aturats al semàfor.
Cita també, que fa dos anys que està circulant amb moto, és a dir, que molta experiència no té...
És contradictori citar: "[...]iba adelantando, a baja velocidad[...]" i una mica més endavant escriure:"[...]Tuve que realizar una frenada de emergencia que casi me tira[...]". Si se circula a baixa velocitat, és disposa de major temps de reacció i de frenada per respondre a qualsevol incident.


A Barcelona, en determinats casos, està permeda la circulació de bicicletes en sentit contrari (i no en direcció contraria com diu l'autor) (Art. 14 de l'Ordenança que regula la circulació de vehicles i vianants a Barcelona).
Les bicicletes, si bé són vehícles, no tenen les mateixes particularitats que la resta de vehicles a motor. La principal diferència es que la propulsió la realitza el propi conductor (a excepció de les bicicletes elèctriques). Aquest motiu i altres (pes del vehicle, velocitat a la que arriba, acceleració, frenada, etc), són els que determinen que no sigui obligada una assegurança, ja que no genera els mateixos riscos que altres vehicles que poden arribar a velocitats de per exemple 120 Qm/h. Tot i així, alguns ciclistes, tenen contractada un pòlissa de responsabilitat civil. També la majoria de pòlises de llar, porten com a cobertura la responsabilitat civil en la circulació de bicicletes.
En cas d'accident, el primer que cal demostrar-se és qui o quins en són els responsables del mateix. Si el culpable és el conductor de la bicicleta, haurà de pagar els danys l'assegurança, si es que la té contractada o, en cas de no tenir-ne ho ha de pagar la persona física. Així de fàcil. Si no té possibilitat de pagar pot declar-se insolvent i se segueixen els procediments d'embargament, etc que se segueixen en qualsevol procediment d'impagament.

PER PUBLICITAR UN ALIMENT, CAL INCOMPLIR LES NORMES DE TRÀNSIT?

Una marca alimentària que fa 75 anys, ha decidit celebrar-ho amb un annunci emès a televisió en el que apareixen la figura d'un avi que va explicant al seu nét les vivències de tota la seva existència.
Van apareixent diferents imatges de la ciutat de Barcelona fins que en un moment donat, es poden veure l'avi i el nét agafats de la mà caminant pel carril-bici de l'avinguda Diagonal.

No cal recordar l'Ordenança de circulació de vehicles i vianants de Barcelona on queda ben clar la prohibició de romandre i caminar pels carrils-bici i que només es pot creuar els carrils bici pels llocs degudament senyalitzats.

És necessari per publicitar un aliment mostrar imatges contràries al marc normatiu legal vigent?

Per anunciar un producte, és lícit i vàlid fer servir qualsevol tipus d'imatges?. Per exemple:
Seria correcte que una marca de cordatges s'anunciés fent servir una persona penjada pel coll d'un arbre?.
Qualsevol anunci es pot emetre sense passar prèviament un control?
Quina es la funció del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC)?

Aquest és l'anunci:
http://www.youtube.com/watch?v=CKLpu4YgpoE