Aquest post l'inicio a conseqüència de la queixa d'una Ampa d'una escola propera a la Sagrada Família on rebutja la implementació d'un carril bici i que, segons ells, produirà afectacions....
Quin és el problema de tenir aprop un carril bici?.
La inseguretat dels camins escolars la trobem precisament amb els semàfors on
els cotxes i motos giren i es troben un semàfor en fase de verd per a vianants
però amb àmbar intermitent per a vehicles. Això passa aprop de les escoles Cesc
Gelabert i Sagrada Familia, en els encreuaments Industria/Sardenya (al costat
Besós i mar), Còrsega/Sardenya (costat mar i Llobregat) i Rosselló/Sardenya
(costat mar i Besòs). Si volen camins escolars segurs, que demanin que quan un vehicle giri es trobi un semàfor en vermell i no un ambre intermitent. Així sempre s'haurà d'aturar.
Una altra Ampa es queixa de la implementació d'un carril bus a tocar de l'escola. Sembla ser, que no els agrada que aquest carril bus sigui en sentit contrari respecte de la circulació de
la resta de vehicles:
Una altra Ampa es queixa de la implementació d'un carril bus a tocar de l'escola. Sembla ser, que no els agrada que aquest carril bus sigui en sentit contrari respecte de la circulació de
la resta de vehicles:
No ha d'haver cap accident si tots els vianants creuen pel pas de vianants i amb el semàfor en fase de verd.
Darrera
d'aquesta petició de retirada del carril bus s'amaga la incomoditat que tenen
els pares per poder portar els nens a l'escola amb cotxe i ara no poden
aturar-se en doble fila, com feien abans...
Aquí tenim un exemple de model de mobilitat pensat pel cotxe privat i on les persones que volen arribar caminant a l'escola es troben amb un abús de l'arrogància de l'espai per part de l'automòbil ja que, de tota l'amplada del carrer, la major part l'utilitza el cotxe i la part més petita el vianant. Només cal medir l'amplada del carrer i veure quina distribució hi ha per a cada ususari de la via pública:
http://beteve.cat/lescola-mare-de-deu-del-coll-reclama-millorar-la-seguretat-dels-accessos-al-centre/
Aquí tenim un exemple de model de mobilitat pensat pel cotxe privat i on les persones que volen arribar caminant a l'escola es troben amb un abús de l'arrogància de l'espai per part de l'automòbil ja que, de tota l'amplada del carrer, la major part l'utilitza el cotxe i la part més petita el vianant. Només cal medir l'amplada del carrer i veure quina distribució hi ha per a cada ususari de la via pública:
http://beteve.cat/lescola-mare-de-deu-del-coll-reclama-millorar-la-seguretat-dels-accessos-al-centre/
Darrera les queixes sempre hi ha el mateix rerefons, és a dir, no poder fer servir el cotxe privat. Si fan un carril bici, es queixen que treu espai al cotxe....
En aquesta imatge d'una captura de twit es queixen de la implementació d'un carril bici a Vallcarca i un dels motius que argumenten és la presència d'escoles.
Precisament cal facilitar als nens l'accès a les escoles amb modes de desplaçament sostenible.
Edimburgh
prohibeix l'accès amb cotxe a les escoles, precisament per incentivar que s'hi
vagi caminant:
http://diarieducacio.cat/blogs/ullalmon/2016/08/31/edimburg-prohibeix-el-transit-prop-de-les-escoles-per-incentivar-que-shi-vagi-caminant/
http://diarieducacio.cat/blogs/ullalmon/2016/08/31/edimburg-prohibeix-el-transit-prop-de-les-escoles-per-incentivar-que-shi-vagi-caminant/
I és que el
problema de la contaminació de Barcelona, principalment és provinent del cotxe
(no d'avions, creuers ni fàbriques). Són 6.000 automòbils per quilòmetre
quadrat (London amb major població en té 2000). Aquesta densitat de vehicles és
la responsable que els nivells dels contaminants perjudicials per la salut i
exclusius dels automòbils: NOx, partícules PM, entre d'altres en suspensió,
superin els llindars màxims permesos segons UE i OMS per la salut.
Aquesta
situació és la responsable de morts prematures, aparició de malalties i
agreujament de les existents:
http://www.lavanguardia.com/natural/20161230/412993639213/efectos-contaminacion-salud-estudios-cientificos.html
La presència d'aquests contaminants en nens, afecta a la seva salut. No entenc la negativa de l'Ampa a la creació de carrils bici i de mesures que desincentivin l'us de l'automòbil, ja no només a tota la ciutat, sino aprop de les escoles:
http://www.ara.cat/societat/contaminacio-lescola-perjudica-memoria-treball_0_1882011928.html
http://www.lavanguardia.com/natural/20161230/412993639213/efectos-contaminacion-salud-estudios-cientificos.html
La presència d'aquests contaminants en nens, afecta a la seva salut. No entenc la negativa de l'Ampa a la creació de carrils bici i de mesures que desincentivin l'us de l'automòbil, ja no només a tota la ciutat, sino aprop de les escoles:
http://www.ara.cat/societat/contaminacio-lescola-perjudica-memoria-treball_0_1882011928.html
La Contaminació afecta l'aprenentatge dels nens:
Interessant blog amb dos articles sobre els carrils bici aprop de les escoles:
1/2: https://sinache.wordpress.com/2017/11/11/carril-bici-davant-duna-escola/
2/2: https://sinache.wordpress.com/2018/01/13/carril-bici-davant-duna-escola-2/
A l'escola s'hi va en bici o patinet:
1/2: https://sinache.wordpress.com/2017/11/11/carril-bici-davant-duna-escola/
2/2: https://sinache.wordpress.com/2018/01/13/carril-bici-davant-duna-escola-2/
A l'escola s'hi va en bici o patinet:
Els nens no han d'anar a l'escola en cotxe:
La prova pilot de Manresa:
Està clar que no es vol deixar el cotxe. I quan diem que s'ha de deixar, els que no ho volen ens titllen d'ecologistes (ho diuen de forma negativa com si fos dolent....):
Són els mateixos que neguen els mals dels cotxes:
http://www.ara.cat/opinio/negacionisme-dels-mals-cotxes_0_1707429311.html
I podem llegir coses com aquestes a les xarxes. Són capaços de matar pel 'seu' cotxe:
I tornant al fil inicial, comentar que la creació de carrils bici no és una cosa de fa pocs mesos. Estan aprovats des de mandats anteriors. El carril bici de Sardenya està licitat des de fa mesos. De fet, la seva execució va amb retard (s'havia d'haver fet el juny de 2017). Que la gent no s'informi, no vol dir que no s'hagi donat la informació. Existeixen els consells de Barri. I dins els processos participatius, entre les 10 propostes més votades pels barcelonins (els empadronats), hi ha la creació de carrils bici.
No hay comentarios:
Publicar un comentario