Mostro uns exemples amb imatges del que passa a França i del que succeeix a Mongat
EL QUE PASSA AMB LES BICICLETES AL PAÍS VEÍ
al poble de Flumet ens reben amb una bicicleta:
Bicicleta a la rotonda d'entrada a Bourg Saint Maurice:
Bicicleta a l'aparador d'una farmàcia:
La mateixa bicicleta un altre any a la farmàcia de Bourg d'Oisans:
Papereres específiques per tirar les deixalles sense baixar de la bici:
Entrada a Grenoble amb carril compartir bici/bus:
Protecció dels ciclistes a les rotondes:
Circulació permesa de bicicletes en carrers amb senyal de prohibició d'accès prohibit:
Bicicleta a l'aparador de la xarcuteria:
Decoració del mur amb bicicletes:
A l'arribar a Cluses, el primer que veiem a la rotonda és una bicicleta:
Carril compartit bus/bici a Perpignan:
Carril compartit bus/bici a Annecy:
Recordatori a la resta de vehicles de la separació mínima d'avançament:
Quan entrem a Jausiers, el primer que veiem és una bicicleta:
Carretera que es talla parcialment alguns dies per protegir als ciclistes:
El cartell de població d'Eaux Bonnes és una bicicleta:
A França la bicicleta és promocionada i respectada:
I AIXÒ ÉS EL QUE PASSA A MONGAT:
Catalunya no es França, però, per més que ens posin pals a les rodes, seguirem anant en bicicleta.
Per què ha pres aquesta decisió l'Ajuntament de Mongat?
Haurà de morir algun ciclista a la Nacional II per què canviïn les coses?
l'Ajuntament de Mongat, Està fent polítiques de promoció de la bicicleta?
La gran hipocresia es dóna quan l'Ajuntament de Mongat participa en la campanya sota el títol: "pedala 2011", una campanya que s'emmarca dintre de la Setmana de la mobilitat sostenible i segura i que en la plana web d'aquesta campanya, on repeteixo, Mongat hi consta com a municipi adherit, hi apareix aquesta explicació: "Les ciutats i pobles de Catalunya pedalen per una nova cultura de la mobilitat i de la bicicleta, una acció demostrativa que pretén posar en evidència els efectes positius de la mobilitat amb bicicleta en contraposició a l'ús excessiu del cotxe i la moto. La pedalada que farà Catalunya pretén mostrar que un canvi de mobilitat és necessari i possible. Aquesta acció s'emmarca dintre de la Setmana de la mobilitat sostible i segura".
Després de llegir això, el que costa d'entendre, es que un ciutadà de Badalona o El Masnou que es desplaci en bicicleta per anar a la feina i faci servir el carril bici i/o el passeig maritim (compartit amb els vianants), en arribar a Mongat, es troba que no pot continuar circulant amb la seva bicicleta pel passeig marítim, ja que està prohibit i ha de buscar una ruta alternativa per arribar a Badalona o El Masnou, segons el sentit de la seva marxa.
l'Alternativa, en aquest cas és agafar la Nacional II compartint espai amb altres vehicles contaminants.
No sembla gaire ètic que l'Ajuntament de Mongat no permeti circular a les bicicletes pel seu passeig marítim i al mateix temps s'adhereixi a una campanya que: "pretén posar en evidència els efectes positius de la mobilitat amb la bicicleta en contraposició a l'ús excessiu del cotxe i la moto".
Aquestes són les planes web:
http://www.pedala.org/
http://www20.gencat.cat/portal/site/mobilitat/menuitem.ad937745151c3d064ed22010b0c0e1a0/?vgnextoid=3320360359821310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=3320360359821310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default
No hay comentarios:
Publicar un comentario